Więcej niż wózek widłowy:
jak elektryczny pojazd transportowy (EWTP) optymalizuje transport i logistykę magazynową?
W nowoczesnej intralogistyce kryje się „ukryty koszt”: używanie wózków widłowych do transportu poziomego. Wózek widłowy to wyspecjalizowana maszyna do podnoszenia, a każdy jej kurs „z paletą z punktu A do B” to marnotrawstwo drogiego czasu pracy maszyny i operatora. Jest to rozwiązanie nieefektywne, kosztowne i generujące niepotrzebny hałas oraz emisje na hali, co wpływa na efektywność operacyjną.
Tymczasem do transportu poziomego stworzono znacznie wydajniejsze narzędzia BARTESKO: elektryczne pojazdy transportowe (EWTP) i ciągniki platformowe.
Problem 1: Efektywny transport wewnętrzny a „puste przebiegi” wózków widłowych w logistyce magazynowej
Logistyka magazynowa, zwłaszcza w szczytach sezonowych, cierpi na wąskie gardła, co zwiększa koszty eksploatacji. Wózek widłowy w jednym kursie przewozi jedną, maksymalnie dwie palety.
Rozwiązaniem jest koncepcja „pociągu logistycznego” (Logistic Train). Ciągnik elektryczny, podczepiony do kilku wózków (platform), realizuje w jednym kursie transport 4, 6, a nawet 8 palet. Operator wykonuje tzw. „Milk run” to strategia, która pozwala na zaopatrywanie wielu gniazd produkcyjnych lub stanowisk kompletacji za jednym przejazdem, co zwiększa efektywność operacyjną. To drastycznie redukuje liczbę kursów i potrzebny personel.
Problem 2: Całkowity koszt posiadania (TCO) a inwestycja w pojazd elektryczny w branży logistycznej
Wózki widłowe, szczególnie spalinowe, to wysokie koszty paliwa i serwisu. Pojazdy elektryczne BARTESKO / Emuli są projektowane z myślą o minimalizacji TCO.
- Silnik AC 10 kW: Stosujemy nowoczesne, bezszczotkowe silniki prądu przemiennego (AC) o mocy 10 kW. Są one praktycznie bezobsługowe, ciche i wysoce sprawne, co zwiększa efektywność ich eksploatacji.
- Odzysk energii: Nasze pojazdy wykorzystują technologię odzyskiwania energii podczas hamowania (rekuperacja), co dodatkowo wydłuża czas pracy na jednym ładowaniu (standardowo 8-10 godzin).
Minimalny serwis: Brak skomplikowanej hydrauliki podnoszenia i osprzętu silnika spalinowego oznacza radykalne obniżenie kosztów utrzymania ruchu.
Problem 3: Emisja, hałas i bezpieczeństwo — wyzwania związane z pracą operatorów w magazynie
Kultura bezpieczeństwa i dbałość o komfort pracy to dziś priorytet. Cicha, bezemisyjna praca pojazdów elektrycznych to fundamentalna zmiana dla środowiska pracy. Realizuje to naszą misję „Zdrowie jest cenniejsze niż pieniądze” – redukcja hałasu i spalin na hali produkcyjnej czy magazynowej to bezpośrednia inwestycja w zdrowie zespołu.
Rozwiązanie: Modularny pojazd transportowy BARTESKO – zastosowanie pojazdów elektrycznych w logistyce 2025
Pojazdy elektryczne serii EWTP i Emuli to nowa generacja narzędzi do transportu wewnętrznego, zaprojektowana z myślą o wyzwaniach logistyki 2025. W odróżnieniu od klasycznych wózków widłowych, są to modularne pojazdy transportowe stworzone specjalnie do efektywnego, bezemisyjnego i cichego przemieszczania ładunków na terenie magazynu lub zakładu produkcyjnego.
Każdy pojazd powstaje od podstaw w naszym zakładzie produkcyjnym w Polsce, co daje nam pełną kontrolę nad jakością, technologią oraz efektywnością operacyjną. Dzięki temu możemy oferować pełną personalizację – od konfiguracji platformy, przez rodzaj napędu i baterii, po doposażenie w kabiny, zabudowy specjalne czy systemy bezpieczeństwa.
Dowiedz się, jak elektryczne pojazdy BARTESKO usprawniają transport ostatniej mili i znajdują zastosowanie w miejskich oraz przemysłowych operacjach — przeczytaj nasz artykuł: https://bartesko.pl/pojazdy-elektryczne-bartesko-w-transporcie-ostatniej-mili-miejskie-i-przemyslowe-zastosowania/
Case study 1: Efektywne zastosowanie pojazdów elektrycznych w dużym zakładzie produkcyjnym
Ciągniki Emuli pracują jako „pociągi logistyczne”, transportując komponenty na linie produkcyjne. Dzięki systemowi szybkiej wymiany baterii mogą pracować w trybie ciągłym 24/7.
Case study 2: Logistyka magazynowa i e-commerce — usprawnienia transportu wewnętrznego dzięki pojazdom elektrycznym
Zwinne pojazdy platformowe EWTP służą do szybkiego transportu towarów do kompletacji lub na pola odkładcze. Podobne pojazdy z naszej oferty z powodzeniem pracują na lotniskach, pełniąc rolę ciągników bagażowych lub pojazdów obsługi naziemnej.
Case study 3: Zastosowanie pojazdów transportowych w sektorze komunalnym i zadaniach specjalnych
Dzięki modułowej konstrukcji, ten sam pojazd bazowy może zostać wyposażony w wywrotkę, pług odśnieżny, zamiatarkę czy plandekę, stając się wielozadaniowym narzędziem do utrzymania terenów zakładowych lub miejskich.
Oblicz swoje TCO – kiedy inwestycja w pojazd platformowy zwraca się najszybciej?
Inwestycja w dedykowany pojazd elektryczny do transportu poziomego zwraca się niemal natychmiast po wdrożeniu systemu „milk run”. Redukcja liczby wózków widłowych (i ich operatorów) zaangażowanych w transport poziomy generuje natychmiastowe oszczędności.
Interesują Cię również kabiny do wózków widłowych? A może potrzebujesz w pełni do innej maszyny? Skontaktuj się z nami — przygotujemy rozwiązanie idealnie dopasowane do Twojej floty.
Najczęściej zadawane pytania o zastosowanie pojazdów elektrycznych w logistyce magazynowej (FAQ)
1. Jaki jest zasięg pojazdu elektrycznego transportowego na jednym ładowaniu?
Standardowo nasze pojazdy oferują 8–10 godzin ciągłej pracy, co jest korzystne dla optymalizacji kosztów eksploatacji. Co więcej, dzięki opcjonalnemu systemowi szybkiej, bocznej wymiany baterii, pojazd może pracować w trybie ciągłym, 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.
2. Czym jest "pociąg logistyczny" lub "milk run"?
To system logistyki wewnętrznej, w którym jeden ciągnik elektryczny (jak Emuli) ciągnie za sobą kilka wózków-platform (wagony). Operator wykonuje jedną pętlę („milk run”), dostarczając komponenty do wielu stanowisk i odbierając gotowe produkty, zamiast wykonywać wiele pojedynczych kursów wózkiem widłowym.
3. Czy pojazdy elektryczne transportowe nadają się do pracy na zewnątrz zimą?
Oczywiście. Jako producent kabin, wyposażamy nasze pojazdy elektryczne w pełne, ogrzewane kabiny. Mogą być również wyposażone w osprzęt do odśnieżania, jak pługi czy posypywarki, stając się idealnym narzędziem do całorocznego utrzymania terenu zakładu.
Co to jest transport i logistyka?
Transport to przemieszczanie towarów z miejsca na miejsce, a logistyka to planowanie i organizacja całego procesu — od magazynowania, przez kompletację, po dostawę — tak, aby było to szybkie, efektywne i ekonomiczne.
Jaki jest problem logistyczny związany z pojazdami?
Najczęstszy problem to nieefektywne wykorzystanie pojazdów, np. wózków widłowych wykonujących zbyt wiele pustych lub niepotrzebnych kursów, co zwiększa koszty, obciążenie operatorów i generuje opóźnienia w pracy magazynu.
Zoptymalizuj swój transport wewnętrzny. Skontaktuj się z ekspertem BARTESKO: 723 333 010